Asiantuntijat

Olen musiikkikasvattaja ja musiikkialan koulutusten ja harrastamisen tutkija, taustaltani myös diplomipianisti.  Pianonsoiton opetus oli yliopistourani ensimmäinen tehtävä, josta tutkimusintressi vei motivaatiotutkimukseen. Mitä mieltä on pianonsoitossa oli väitöstutkimukseni aihe ja tuo merkitysten analyysi on jatkunut musiikkikasvatuksen historian ja koulutuksen tutkimuksena ja kehittämisenä menneestä nykyisyyteen ja kohti tulevaa.

Olen ollut aktiivisesti kehittämässä yliopistomme yhtä opettajankoulutuksen vahvuutta, ns. kahden aineen opettajakoulutusta ja koulutuksen kehittäminen jatkuu edelleen.  Olen ohjannut lukuisia opinnäytteitä ja oppinut ja opin niiden kautta jatkuvasti itsekin musiikkikasvatuksen laajasta kentästä ja musiikinopetuksen konkreettisesta tarpeesta kaikenikäisille iästä ja koulutustaustasta riippumatta.

Yliopistomme perinne, joka säteilee edelleen myös musiikkikampuksen suuntaan, on ollut vahva koululaulukulttuuri.  Koululauluihin ja laulunopetukseen liittyvä tutkimus on nykyisin tärkeä osa työtäni musiikinlehtorina ja haluan ammentaa kertynyttä tietoa ja aineistoa yliopiston musiikin ja myös koko musiikkikampuksen käyttöön.

Urani tähtihetkiä ovat olleet monet kohtaamiset opiskelijoiden kanssa ensin opintojen merkeissä, sitten kohtaamiset arjen työn keskeltä.  Ja kieltämättä monet ohjatut opinnäytteet väitöskirjaohjauksia unohtamatta ovat kaikki olleet tähtihetkiä.